Utolsó kommentek

  • KisPeye: Azért van ez így, mert az általános felfogás az, hogy amit jól csinálsz, az az alap. A minimum elv... (2013.01.14. 23:42) Autózás
  • KisPeye: Majd megszokod. Amióta öntudatra ébredtem (értsd: saját felfogás dolgokról, értékrend, egyebek, am... (2009.12.06. 02:09) Szösszenet
  • ziona: Én pedig a ti szalámitokat irigylem :) (2009.03.02. 00:03) Hogy került szalámi a kenyér mellé?
  • KisPeye: Fő a változatosság, pláne, hogy a nudli finom morzsásan (na tessék) és hagymásan is.... :) Amúgy ... (2009.02.23. 10:04) Gyúrtam vazze'!
  • Utolsó 20

Morzsili én volnék. Röviden vidám és optimista lány. Létszükségletnek tartom a firkászást, a beszélgetést és a morzsálást.

Licenc

Creative Commons Licenc

2008.12.19. 10:55 teadrinker13

Naplózás vs Blogolás

Címkék: énblog blog napló őszinteség

A naplóírást kisiskolás koromban elkezdtem. Igyekeztem ehhez keményfedelű, kulcsos füzetet beszerezni. Nem voltam rendszeres naplózó, volt, hogy hetekig hanyagoltam az írást. Akkor írtam csak, amikor valami érdekes történt, vagy ha olyan gondolataim voltak, amiket vagy senkivel, vagy csak a legjobb barátnőmmel közöltem.

Most is van naplóm, csak már nem lakattal zárható, de még mindig igényes kivitelezésű, szép kemény fedeles füzet. Felnőtt koromra mindenféle szerepe volt: idézetgyűjtemény, olvasónapló, és természetesen lelki szemetesláda. Sajnálom is, meg nem is, hogy mostanában háttérbe szorult. Tegnap hazafelé félúton kaptam észbe, hogy nincs velem, pedig eddig mindig velem utazott.

Azt nem éppen igaz, hogy a blog vette át a szerepét, mert az első nagy lelkesedésem után rájöttem, hogy mégsem olyan egészséges a nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek elv.

A blogolás szakemberek szerint társadalmi tevékenység, a blogon sírás pedig nem okoz örömet senkinek. Aki szeretné az olvasottságát növelni, ne sírjon! Másrészt pedig az nem probléma, ha az üveghegyen túl, ahol a kurtafarkú malac túr, lacika elolvassa az egyik legszemélyesebb bejegyzésedet. De mi lesz, ha pont a főnököd akad rá? Vagy valaki más, közeli ember? Szerintem ezek az én-blog műfaj legfőbb buktatói.

Mit tegyenek az én-bloggerek? A kétszínűség csúnya dolog, nem hinném, hogy becsületes ember bevállalná. Átvitt értelemben írni már egészségesebb, de ezt talán sokan nem értik. A legegészségesebb talán az arcod egy részét takarni, pl azért, hogy ne égjen le a nyári napsütésben az orrod. Viszont így írni szerintem nehezebb, mint kétértelműen. Egy biztos: nincs tökéletes megoldás. Ami a tökéleteset mégis közelíti: blogoljunk is, meg naplózzunk is! (...de mikor van erre idő???)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://morzsili.blog.hu/api/trackback/id/tr30831252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jardin 2008.12.19. 12:35:55

Furi kérdés, ez az énblog. Ahogy írtad nagyon át kell gondolni, mit publikálsz és mit vetsz csak papírra. Saját bőrömön tapasztalva azt hiszem a legjobb ga az énblog nem a nagyközönslgnem szól, csak válogatot embereknek, és nem szerencsé főcímlpara kerülni, többet árt, mint a használ önértékeléseden, hiszen pozitíív eseméynekre nem szokása az embernek kommentezni, negatívra már annál inkább. Az énblog teljesen más "műfak" mint a többi. Talán arra jó hogy megvitasd az életben előfprduló buktatókat másokkal, úgy hogye lmeséled saját tapasztalaidat.

Kétszínűségnek nem tartom, hobbiként fogom fel, ahol arctalan emberekkel társaloghatok. Azért átrágom százszor mi publikálok és mit teszek privibe (egy-lét bejegyzés odakerül, mert úgy érzem ez csak nekem szól, számotokra érthetelen lenne, mivel személyesen nem ismerjk egymást)

Örülök, hogy van a blog világban egy hasonló típusu lány mint én :)

teadrinker13 · http://morzsili.blog.hu 2008.12.20. 13:57:27

Bizony, hobby, és a sok buktató ellenére nagyon szeretem. Reklámokat nem tettem, mert nincs, és gondolom, nem is lesz akkora olvasottságom, hogy összeszedjek belőlük egy éven belül 100$-t. Gondolkodom rajta, hogy indítsak egy tematikus blogot is, ami egy másik nagy szenvedélyemhez kapcsolódik. Pillanatnyilag nagy kedvet érzek hozzá, csak közeleg a vizsgaidőszak, és nem szeretném, hogy egy halvaszületett valaminek induljon. Itt sem viszem túlzásba a bejegyzéseket. Talán majd vizsgák után, addig is gyűjöm az ötleteket.
Blogokkal kapcsolatban érdemes ezt elolvasni, bármilyen jellegű firkálásról van szó: i-do-web.freeblog.hu/

Tötyi 2008.12.20. 15:43:00

Egyetértésem fejezem ki. Mondjuk naplót sohasem írtam. Ami a blogot illeti, én bármiről írok, egyetlen konkrét tabu van: a magánélet. Azt hiszem azt nem kívánom megosztani senkivel.

Mi amúgy a másik nagy szenvedélyed? Remélem nem titok :)

teadrinker13 · http://morzsili.blog.hu 2008.12.20. 16:02:07

Tea, kávé, fórrócsoki, turmixok, és amatőr szinten kézműveskedés. Ezek olyan dolgok amik stresszmentesítenek.

A magánélet mint fogalom egy kicsit tág. Mit értesz alatta? Párkapcsolatot? Vagy nem kívánod megosztani?

Tötyi 2008.12.20. 17:27:17

Igen, a párkapcsolatra gondoltam. Nem azt mondom, hogy egy szót se róla.. Egy-két fotó belefér olyan helyszínekről és időpontokról, amik szép emlékek lesznek. Írni is lehet róla olykor, ha netán van olyan közös sztorink, ami publikus. De bővebben belemenni, hogy mikor hol mit csinálunk, vagy kifejteni mit érzek, mi bánt esetleg...ezt nem tenném...

Tetszenek ezek a stresszmentesítő dolgok :)! Épp ezért holnap iszom is egy forró csokit és egy banánturmixot :)!

teadrinker13 · http://morzsili.blog.hu 2008.12.20. 17:30:08

Ezek szerint valószínűleg már van egy potenciális olvasója a születendő blogomnak :)
süti beállítások módosítása