Utolsó kommentek

  • KisPeye: Azért van ez így, mert az általános felfogás az, hogy amit jól csinálsz, az az alap. A minimum elv... (2013.01.14. 23:42) Autózás
  • KisPeye: Majd megszokod. Amióta öntudatra ébredtem (értsd: saját felfogás dolgokról, értékrend, egyebek, am... (2009.12.06. 02:09) Szösszenet
  • ziona: Én pedig a ti szalámitokat irigylem :) (2009.03.02. 00:03) Hogy került szalámi a kenyér mellé?
  • KisPeye: Fő a változatosság, pláne, hogy a nudli finom morzsásan (na tessék) és hagymásan is.... :) Amúgy ... (2009.02.23. 10:04) Gyúrtam vazze'!
  • Utolsó 20

Morzsili én volnék. Röviden vidám és optimista lány. Létszükségletnek tartom a firkászást, a beszélgetést és a morzsálást.

Licenc

Creative Commons Licenc

2009.03.18. 21:09 teadrinker13

50 éves a Barbie baba

Címkék: játék barbie gyermekkor kreativitás

Nem is gondoltam volna, hogy így megöregedett az örökké fiatal és divatos Barbie. Körülnéztem a neten, és elnosztalgiáztam annak ellenére, hogy nem is voltam extrém Barbie-rajongó. Elsőként ebbe a cikkbe botlottam. Mindenféle benne van: kis történelem, kritika, stb, nagyon jópofa stílusban. A youtube-on is tettem egy kört és végignéztem mindenféle kisfilmet. A legjobban ez fogott meg, a legjobban sikerült babákkal:

Anyukám utálja, ezért nekem csak 3 volt. Nagy becsben is tartottam őket. Az első piknikezett, a második állatorvos volt, a harmadik pedig tanító néni, természetesen a számukra szükséges felszerelésekkel. A választásaim nagyjából tükrözték a személyiségem alakulását. Vágytam egy tipikus Barbie házra is, de azt nem akarták nekem készen megvenni. A mi családunk ragaszkodik a természetes anyagokhoz, így apukám vállalkozott egy ügyes kis faház készítésére. Ez annyira kedves számomra, hogy még mindig a szobámban van. Sosem fogom "kinőni"!

Nos, a sok negatív kritika ellenére, én eléggé a Barbie mellett vagyok. Az aránytalan testfelépítésével, és néha kihívó öltözetével szemben sok-sok jó tulajdonsága is van. Minden kislány szeretne valamennyire belemászni a felnőttes dolgokba. Ha egyéb nincs is, belebújik az anyukája ruháiba és magas sarkú cipőibe. Teljesen más egy gyereknek egy gyereket öltöztetni anyukaként, vagy egy kamasz lányt vagy felnőtt nőt barátnőként. És még ha egy kicsit valótlan is, okosan kitalált szépségideál. Legalább jobban rá lehet venni a gyereket, hogy egészséges ételt-italt fogyasszon kóla és mekis koszt helyett. Na és persze ott van Barbie barátja, Ken, szóval jó idejében kialakul a párkapcsolat fogalma is a gyerekben. Lehet, a fiúk ezért is érnek később: a kisautók nem szerelmeskednek! Fontos még a kreativitás-oldal, legalábbis ott, ahol a szülő ad néhány rongydarabot, tűt és cérnát a kislánya kezébe. Én nagy szenvedéllyel varrogattam, annak ellenére, hogy nem készítettem sok szép ruhát.

Az egyedüli dolog, amit nagyon nem tartok helyesnek, az a Barbie-szín. Miért kell annak olyan rikító rózsaszínnek lennie?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morzsili.blog.hu/api/trackback/id/tr611010652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása