Utolsó kommentek

  • KisPeye: Azért van ez így, mert az általános felfogás az, hogy amit jól csinálsz, az az alap. A minimum elv... (2013.01.14. 23:42) Autózás
  • KisPeye: Majd megszokod. Amióta öntudatra ébredtem (értsd: saját felfogás dolgokról, értékrend, egyebek, am... (2009.12.06. 02:09) Szösszenet
  • ziona: Én pedig a ti szalámitokat irigylem :) (2009.03.02. 00:03) Hogy került szalámi a kenyér mellé?
  • KisPeye: Fő a változatosság, pláne, hogy a nudli finom morzsásan (na tessék) és hagymásan is.... :) Amúgy ... (2009.02.23. 10:04) Gyúrtam vazze'!
  • Utolsó 20

Morzsili én volnék. Röviden vidám és optimista lány. Létszükségletnek tartom a firkászást, a beszélgetést és a morzsálást.

Licenc

Creative Commons Licenc

2009.03.08. 18:44 teadrinker13

Az első önéletrajzom, az első munkám

Címkék: munka tanulás tapasztalat cv

Úgy álltam neki, hogy háát, ide úgy sincs nagyon amit írjak, legrosszabb esetben fél óra alatt megleszek vele, aztán végzem a többi dolgomat, amiket mára terveztem el. És ott vagyunk, hogy háromszor annyi idő telt el, mint amennyit rászántam. Komolyabb agymunkát vett igénybe, mint a tanulás, vagy egy esszéírás.

Fontos egy önéletrajzban, hogy jól strukturált legyen. Ezzel nincs is gond, rengeteg helyen le lehet tölteni önéletrajz-űrlapot, vagy minta-önéletrajzot. A felhasználó dolga csak az, hogy kínosan ügyeljen arra, hogy ne csúszkáljon át egy-két árva sor a következő oldalra, mert az úgy rosszul néz ki, a munkaadó szemében ki tudja milyen negatívumokra utalhat. A másik dolog, amit szem előtt kell tartson az önéletrajz-író, hogy ne hazudjon nagyokat. Előnyösebb, ha a meglévő tulajdonságait fényezgeti találó szavakkal. Ide jön be a kreativitás- és ihletfaktor, meg természetesen a türelem.

Persze ezek csak általánosságok, a csapból is ezek folynak, ha szóbajön az önéletrajz. Én csak azért írtam le újra őket, mert most éreztem meg a jelentőségüket. Más ezeket olvasni és más saját bőrön tapasztalni.

Önéletrajzot pedig nem véletlenül ír az ember, hanem munkavállalás céljából. Nyáron fogom átélni az első komolyabb, leendő szakmámbeli munkavállalási tapasztalatomat. Furcsa érzés erre várni, még akkor is, ha tudom, hogy nem vagyok egy elveszett, életképtelen emberi lény. Kivételesen nem is az anyagi vonzata érdekel a dolognak, hanem az, hogy milyen mértékben tudok majd megfelelni az elvárásoknak, és hol állok munka szempontjából az évfolyamtársaimhoz képest.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://morzsili.blog.hu/api/trackback/id/tr36989723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása